• Biegi przełajowe

• 11 pażdziernika 2018r. na boiskach piłkarskich w Zwierzyńcu odbyły się biegi przełajowe w ramach Igrzysk Dzieci i Igrzysk Młodzieży Szkolnej. W zawodach tych wzięła udział reprezentacja naszej szkoły, w składzie: Aleksandra Kurda, Emilia Skura, Filip Bożek, Bartosz Cieślak, Eryk Kurda, Adrian Kozioł, Kamil Duda i Karol Lis. Dzieci rywalizowały na dystansach 800 i 1000 m. Rewelacyjnie wypadły obie nasze reprezentantki, zajmując I (Ola Kurda) i III (Emilka Skura) miejsce na swoich dystansach. Pozostali pobiegli równie dobrze, kończąc swoje biegi na wysokich pozycjach. Ola i Emilka uzyskały awans do wiosennych finałów wojewódzkich.

• Wycieczka do Rzeszowa

• Początek roku szkolnego to nie tylko nauka, ale również zabawy z kolegami i wycieczki integrujące uczniów.

2 października uczniowie klas I - III pojechali na całodniową wycieczkę do Rzeszowa. Celem był Teatr "Maska", w którym dzieci obejrzały przedstawienie "Zorro". Spektakl zorganizowany był z wielkim rozmachem. Dzieci mogły podziwiać wspaniałe kostiumy, efektowne sceny walki na szpady i pościgi. Ogromną sympatię widzów zyskał główny bohater- niepokonany i nieuchwytny dla swoich wrgów - Zorro. Prezentował on postawę mściciela, który walczył w imieniu biednych i pokrzywdzonych.

W Rzeszowie czekała na uczniow jeszcze jedna atrakcja - wizyta w figlolandzie "Fantazja". Uczniowie przez całą godzinę mogli bawić się w dmuchanych zamkach, na ogromnych zjeżdżalniach, w basenach z piłeczkami. Pokonywali różne labirynty i grali w parach w salonie gier doskonaląc zręczność i szybkość reakcji.

o godzinie 15:00 dzieci zmęczone, ale szczęśliwe i pełne wrażeń wróciły do Tarnobrzegu.

• Sprzątanie Świata

• Kolejny już raz wzięliśmy udział w ogólnopolskiej akcji "Sprzątanie Świata Polska" która odbyła się pod patronatem  Fundacji Nasza Ziemia.

Zaopatrzeni w worki oraz rękawice ruszyliśmy  w teren. Sprzątaliśmy otoczenie szkoły oraz tereny wzdłuż osiedlowych ulic.

Tegoroczna edycja przebiegała pod hasłem AKCJA-SEGREGACJA. Miała na celu uwrażliwienie na problemy związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz wdrażanie nawyków segregowania odpadów.

• ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2018/2019

• 4 września 2018r. uroczyście rozpoczęliśmy nowy rok szkolny 2017/2018. Spotkanie ze szkołą poprzedziła Msza święta w naszym kościele parafialnym. Ciąg dalszy uroczystości odbył się w szkole.
            Pan Paweł Maj w imieniu Pani dyrektor powitał wszystkich uczniów, nauczycieli i rodziców, szczególnie ciepłe słowa kierując do naszych najmłodszych uczniów, którzy w tym roku rozpoczynają naukę w klasie I. Wszystkim uczniom życzył wielu sukcesów, nauczycielom satysfakcji z pracy a rodzicom zadowolenia z sukcesów dzieci. Po części oficjalnej odbyło się spotkanie uczniów z wychowawcami.

• Jubileusz 50-lecia Szkoły

• 22 czerwca był dla nas dniem szczególnym. Nasza szkoła była gospodarzem uroczystości miejskiego zakończenia roku szkolnego a jednocześnie obchodziła jubileusz 50-lecia swojego istnienia.

Na naszą uroczystość licznie przybyli goście – parlamentarzyści, władze miasta i przedstawiciele Samorządu Tarnobrzega i województwa, przedstawiciele instytucji współpracujących z naszą szkołą, nauczyciele oraz absolwenci.

Składamy serdeczne podziękowania Panu Prezydentowi i sponsorom którzy wsparli nas w zorganizowaniu Jubileuszu:

1. Panu Ryszardowi Jania

9. Panu Pawłowi Bożkowi

10. Panu Janowi Lachowi

11. Radzie Rodziców SP 8 w Tarnobrzegu

Relacja z obchodów jubileuszu szkoły ukazała się na iTV WISŁA

Pisali o nas: www.Tarnobrzeg/aktualności,  rta24.eu                                                Galeria zdjęć

• Sukces Marty i Emilii

• Miło nam poinformować, iż 29.05.2018r. odbyło się rozstrzygnięcie Miejskiego Konkursu Literackiego "Życie bajką pisane". W XII edycji konkursu znakomicie poradziły sobie uczennice naszej szkoły: Marta Bieniek z klasy V zajęła II miejsce, a Emilia Gronek z klasy IV zdobyła wyróżnienie. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

• Wycieczka rowerowa

• W miniony piątek 25 maja uczniowie klasy szóstej, pod opieką wychowawcy p.Tomasza Gospodarczyka i p. Pawła Maja odbyli wycieczkę rowerową w Góry Pieprzowe i Sandomierską Starówkę. Z platformy widokowej Gór Pieprzowych dzieci podziwiały panoramę Niziny Sandomierskiej wraz z dorzeczem Wisły. Szczególną uwagę zwracały lśniące w blasku słońca ciemne zbocza gór, porośnięte zielonymi drzewami i krzewami. Po krótkiej sesji zdjęciowej udaliśmy się w dalszą jazdę. Ulicą Browarną dotarliśmy na starówkę, gdzie wykonaliśmy rundę wokół zabytków i punktów handlowych. Następnie zjechaliśmy na Bulwar Piłsudskiego nad Wisłą, a tam oddaliśmy się błogiej zabawie na gumowej zjeżdżalni. Zrelaksowani, ale lekko zmęczeni słońcem i trudami jazdy na rowerze dotarliśmy do domów. Okazuje się, że przebyliśmy trasę o długości ok. 35 km. Ale warto było !!! :)

• W dniach 14-18 maja 2018 r.  trzydziestodwuosobowa grupa uczniów naszej szkoły przebywała w Szczawnicy na ,,Zielonej szkole". W czasie pobytu dzieci zdobyły szczyt "Trzy Korony", zwiedziły Szczawnicę z górą ,,Palenica", gdzie usytuowany jest tor saneczkowy. Na miejscowym boisku typu ,,Orlik"odbywały się zajęcia sportowe. Dużą atrakcją okazał się wyjazd do parku rozrywki ,,Rabkoland", gdzie oddawaliśmy się zabawie na wielu zjeżdżalniach, karuzelach itp. Lekko zmęczeni wspinaczką na miejscowe szczyty relaksowaliśmy się w ,,Chochołowskich Termach", w cudownie ciepłej wodzie z widokiem na Tatry. Na koniec turnusu udaliśmy się na pieszą wycieczkę do wąwozu ,,Homole", z niesamowitą roślinnością i skałami wapiennymi. Zadowoleni i wypoczęci wróciliśmy do domów, snując plany kolejnego wyjazdu.

• 24 kwietnia odnieśliśmy wspaniałe zwycięstwo w eliminacjach miejskich Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Eliminacje odbywały się w SP 3 w Tarnobrzegu. Naszą szkołę reprezentowała drużyna uczniów z klasy szóstej – Julia Gronek, Zofia Mierzwa, Wojciech Kozieja i Karol Lis. Zmagania turniejowe polegały na rozwiązywaniu zadań testowych dotyczących znajomości przepisów ruchu drogowego oraz zadań polegających na ustaleniu prawidłowej kolejności przejazdu przez skrzyżowanie. Dwoje z naszych uczniów – Zofię Mierzwa i Wojciecha Kozieję wyróżniono za uzyskanie bardzo wysokiego wyniku.

Drużyna zajęła miejsce I i zakwalifikowała się do udziału w eliminacjach powiatowych. Gratulujemy sukcesu!

• Wycieczka do kopalni soli

• 10 kwietnia uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Bochni. Zwiedzanie zabytkowej kopalni soli, dzięki podziemnej ekspozycji multimedialnej, to niezwykła podróż przez historię górnictwa solnego rozpoczynająca się w epoce panowania księcia Bolesława Wstydliwego i księżnej Kingi. Unikatowe komory solne o charakterystycznym kształcie i układzie geologicznym, wykuta w soli kaplica, rzeźby solne, narzędzia górnicze, stołówka, hala sportowa oraz place zabaw tworzą wyjątkowe, zadziwiające podziemne miasto. Dodatkową, niezapomnianą dla dzieci atrakcją była przejażdżka kolejką i przeprawa łodzią przez zalaną solanką komorę.

• Uczniowie klasy czwartej brali udział w klasowym konkursie "Z odblaskami bezpiecznie". Celem konkursu było wdrażanie nawyków bezpiecznego poruszania się po drogach i używania elementów odblaskowych. Na konkurs wpłynęło 15 prac. Uczniowie w wyniku głosowania na najlepszapracę wyłonili laureatów. Oto oni:

miejsce I - Emilka Skura

miejsce II - Emilka Gronek

miejsce III - Filip Komada

• I miejsce w Turnieju Pożarniczym

• Uczeń klasy VII Mateusz Pałacha odniósł wspaniały sukces w Eliminacjach Miejskich Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej. Zajął miejsce I w grupie II - dla uczniów klas VII oraz klas gimnazjalnych i jako zwycięzca ma prawo reprezentować miasto Tarnobrzeg podczas eliminacji wojewódzkich.

Konkurs odbył się 5 kwietnia 2018r we wspaniałych wnętrzach Zamku Dzikowskiego. Dzięki sponsorom zwycięzcy i uczestnicy otrzymali nagrody, upominki, poczęstunek oraz  mieli możliwość zwiedzania zamku z przewodnikiem.

Zmagania turniejowe składały się z dwóch etapów. Etap pierwszy polegał na rozwiązywaniu zadań testowych w celu wyłonienia trzech najlepszych uczestników do etapu drugiego. Podczas drugiego etapu uczestnicy losowali zestawy pytań i ustnie udzielali odpowiedzi przed komisją.

Konkurs odbywał się w trzech kategoriach wiekowych. Najmłodsi to uczniowie klas IV-VI. Grupa II - dla uczniów klas siódmych oraz klas gimnazjalnych. W grupie III zmagali się uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.

Uczniowie naszej szkoły Mateusz Pałacha i Dawid Węgiel - rywalizowali w grupie z gimnazjalistami. Mateusz zajął miejsce I, a Dawid, wysokie miejsce IV. Do konkursu uczniów przygotowała pani Elżbieta Biernat.

Gratulujemy Mateuszowi sukcesu i życzymy powodzenia w następnym etapie.

galeria zdjęć

• Siatkarskie zmagania

• 14 marca 2018r. w SP 3 odbyły się rozgrywki w minipiłce siatkowej chłopców, na szczeblu powiatu tarnobrzeskiego. W turnieju wzięło udział sześć szkół z naszego miasta. Naszą szkołę reprezentowali: Kacper Badawika, Kamil Jasionek, Wojciech Kozieja, Karol Lis, Jasiek Pilip, Bartosz Czech, Filip Bożek i Kamil Duran. Nasi siatkarze po wygraniu dwóch i przegraniu trzech meczy zajęli ostatecznie czwarte miejsce.

• Marzec to miesiąc otwartych drzwi szkoły.

• 9 marca gościliśmy w naszej szkole przyszłych pierwszoklasistów i ich rodziców. Przywitaliśmy ich wesoło, piosenkami i tańcami przygotowanymi przez uczennice starszych klas. Następnie zaprosiliśmy gości do zwiedzania szkoły, które przeplatane było krótkimi zajęciami muzycznymi, informatycznymi, ruchowymi oraz plastycznymi. Tradycyjnie spotkanie zakończyliśmy słodkim poczęstunkiem. Dzieci opuszczały szkołę niechętnie, co nas bardzo cieszy.

• Udział w spektaklu profilaktycznym

• Realizując zadania Programu Wychowawczo - Profilaktycznego szkoły, w dniu 28 lutego 2018 r. uczniowie klas VI i VII wraz z opiekunami obejrzeli spektakl profilaktyczny przygotowany przez Teatr Lektur Szkolnych w Kielcach pt. „Wspomnienia narkomanki”.

Jest to sceniczna adaptacja książki Barbary Rosiek pt. „Pamiętnik narkomanki”. Prowadzącym był reżyser Marek Tercz.

Spektakl rozpoczął się wprowadzeniem w problematykę przez reżysera. Następnie na scenie pojawiła się aktorka, która wcielając się w rolę Basi opowiedziała widzom całą swoją historię.

Jest młodą dziewczyną, pilną uczennicą i dobrą córką, która pod wpływem nowych znajomych sięga po narkotyki. Narkotyki doprowadzają ją na samo dno, gdzie została jej tylko samotność, cierpienie i śmierć. Po zapaści Basia postanawia jednak żyć. Walczy o siebie, kończy szkołę, później studia.

Spektakl ukazuje bezwzględny mechanizm uzależnienia. Jest przestrogą przed piekłem uzależnienia od narkotyków. Młodzież z dużym zainteresowaniem i skupieniem obejrzała spektakl, w którym wypowiedzi aktorów przeplatały się z muzyką zespołu „Dżem”. Zasłuchanie i powaga na twarzach nastolatków wykazywała, że temat bardzo ich zainteresował, a przede wszystkim poruszył. Widzowie zostali uświadomieni o szkodliwości zażywania narkotyków. Na pewno na długo zapamiętają tę niezwykłą lekcję na temat tego, jak wykorzystać swoje życie w pełni, jak go nie stracić. Podczas przedstawienia poruszany był także problem dopalaczy, najpopularniejszych wśród młodzieży narkotyków XXI w.

• Rekrutacja

• Uprzejmie informujemy, iż w dniach 1-15 marca 2018 r. odbędzie się nabór uczniów do klasy pierwszej na rok szkolny 2018/2019.

Nabór będzie odbywał się w systemie elektronicznym. Po uzupełnieniu, wydrukowaniu i podpisaniu wniosku należy złożyć go w sekretariacie szkoły do 15 marca.

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych nauką w naszej szkole na Dzień Otwarty, który odbędzie się w dniu 9 marca o godz. 16.30.

W razie wszelkich trudności z procedurą elektronicznego wypełnienia formularza prosimy o zgłoszenie się do sekretariatu szkoły, gdzie otrzymają Państwo pomoc merytoryczną i techniczną.

Z poważaniem
            Dyrekcja i Grono Pedagogiczne Szkoły Podstawowej nr 8 w Tarnobrzegu.

Wszelkie pliki do pobrania, harmonogram oraz zasady naboru dostępne są pod adresem: https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/tarnobrzeg

• "Biała szkoła"

• Od 8 do 12 stycznia 2018r. grupa uczniów naszej szkoły przebywała na ,,Białej szkole" w Zakopanem. W czasie pobytu dzieci doskonaliły swoje umiejętności narciarskie, a kilkoro z nich nauczyło się podstaw szusowania na stoku (kl.IV). Oprócz tego relaksowaliśmy się w Chochołowskich Termach, korzystając z wielu atrakcji tam występujących: jacuzzi, zjeżdżalnie, skocznie i otwarte baseny.

Przebywając w okolicach skoczni narciarskiej mogliśmy,  na żywo  obserwować trening skoczków narciarskich. Odwiedziliśmy też miejscowy labirynt lodowy, który dostarczył nam wiele emocji i ciekawych wrażeń.

Na koniec turnusu odbyliśmy spacer po ,,Krupówkach", czyniąc ostatnie zakupy przed wyjazdem do domu. Zrelaksowani, wypoczęci i pełni wrażeń wróciliśmy do Tarnobrzega, snując plany kolejnego wyjazdu.

Uczestnikami ,,wyprawy"byli: Szczyrba Robert (kl.II), Gronek Emilia, Pietrasz Julia, Pilip Karol, Skura Emilia, Żarów Filip (kl.IV), Bożek Filip, Cieślak Bartosz, Szuba Tymoteusz (kl.V), Badawika Kacper, Gronek Julia, Kozieja Wojciech, Lis Karol, Mierzwa Zosia, Pilip Jasiek (kl.VI), Duran Kamil, Pałacha Mateusz (kl.VII). Opiekunowie: Tomasz Gospodarczyk i Artur Szczyrba.

• Szkoła Podstawowa nr 8 w Tarnobrzegu
      • (+15) 822 05 93
      • ul. St. Piętaka 53 39-400 Tarnobrzeg 39-400 Tarnobrzeg Poland
      • /sp8tarnobrzeg/SkrytkaESP
      • Szkoła Podstawowa nr 8 im. Stanisława Piętaka ul. Stanisława Piętaka 53 39-400 Tarnobrzeg sp8tarnobrzeg@op.pl (+15) 822 05 93 Inspektorem Ochrony Danych jest: Przemysław Rękas tel. (+48) 15 81 81 510 e-mail: iodjo@um.tarnobrzeg.pl